שיווק שותפים – המדריך ליצירת הכנסה פסיבית מנכסים דיגיטליים

שיווק שותפים - המדריך ליצירת הכנסה פסיבית מנכסים דיגיטליים

תוכן עניינים

אחד הדברים המדהימים במעבר של עולם המסחר מהממד הפיזי לממד הדיגיטלי, היא צמיחתם של מקורות פרנסה רבים המאפשרים ייצור הכנסה בעזרתן של כלים פשוטים, ללא ניסיון יוצא דופן ובכפוף ליישום של מספר כללי בסיס. אחת הדרכים האידיאליות לייצור הכנסה פסיבית היא שיווק שותפים. כל שנדרש הוא להכיר את המאפיינים השונים של עולם שיווק השותפים ולצאת אל הדרך.


קורס אפיליאייט האקר של ברנרד מזל טוב

מה זה שיווק שותפים

המונח שיווק שותפים הוא מונח די רחב. ברמה הבסיסית, מדובר במסגרת מסחרית המנצלת את יתרונותיה של רשת האינטרנט לצורך שיווק מוצר מסוים, אשר כוללת 4 גורמים שלכל אחד מהם צומח רווח ממסגרת מסחרית זו:
1. הקונה של המוצר
2. השותף שהוא למעשה משווק המוצר
3. בעל נכס דיגיטלי דרכו נחשף הקונה למוצר
4. הרשת שעל בסיסה פועל השותף, ומשווק המוצר עצמו
מזה שיווק שותפים איך זה עובד איך מרוויחים מזה הכנסה פסיבית כסף באינטרנט נכסים דיגיטליים


כמה מילים על נכסים דיגיטליים

המונח נכס דיגיטלי (נדל”ן דיגיטלי), מתייחס לאלמנט המצוי ברשת האינטרנט אשר משויך באופן בלעדי לאדם או חברה מסוימים. היות שרשת האינטרנט אינה מורכבת מנכסים בעלי ממד פיזי, הנכסים הדיגיטליים הם למעשה התצורות המאפשרות הפעלה בלעדית של מתחם וירטואלי תוך שליטה על התוכן המופיע בו, לצד האפשרות לארח במתחם זה את גולשי רשת האינטרנט.

הדוגמאות לנכסים דיגיטליים הן בין היתר:
– אתר אינטרנט
– בלוג
– קורס דיגיטלי
– ערוץ ביוטיוב
– דואר אלקטרוני
– עמוד/קבוצת פייסבוק
– עמוד אינסטגרם
– עמוד טיקטוק
– אפליקציה
– NFT
– חנות אינטרנטית
ועוד..

כל אחת מהדוגמאות הללו משקפת את האפשרות של כל אדם להיות בעלים של נכס וירטואלי, לנהלו באופן בלעדי, ולנהל אינטראקציות עם גולשים אחרים ברחבי הרשת תוך זיהויו כבעל הנכס. 

המעבר למסחר ברשת

מזה שנים רבות, זירת המסחר עוברת מהקניונים וחנויות הרחוב אל עולם הקנייה המקוונת, המאפשרת השוואת מחירים פשוטה בין מוצרים, והשלמת הרכישה בעת גלישה באינטרנט ללא כל צורך לצאת מפתח הבית. ניתן כיום לרכוש כמעט כל דבר באמצעות רשת האינטרנט, לרבות ריהוט, מזון, מוצרי קוסמטיקה, מוצרי חשמל ומוצרי אופנה וביגוד.

מסיבה זו, יצרנים ומשווקים מנסים להגיע אל תשומת הלב של הגולשים ברשת בכל דרך אפשרית. הפלטפורמות הישירות שבהן יכולים אותם משווקים להגיע אל תשומת הלב של הגולשים הם בין היתר אתר האינטרנט של בית העסק, אשר ניתן להפעלה לצד תחזוקת פרופיל או עמוד של בית העסק באחת מהרשתות החברתיות המובילות בהן פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק.

הרציונל בשיווק שותפים

בין אם מדובר בעסק וותיק ומוכר בעל מוניטין של שנים, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעסקים חדשים הנמצאים בראשית דרכם, לכל עסק רצון להגדיל את החשיפה של המוצרים המשווקים על ידו בכל דרך אפשרית. בדיוק לשם כך נוצרה המסגרת של שיווק המוצר באמצעות שיווק שותפים, כאשר יתרונה של מסגרת זו היא באפשרותה להשיא רווח לשותף ולמשווק.

השותף מסייע למשווק לשווק את המוצר שלו בפלטפורמות נוספות שחשופות לקהל רחב. את הקהל ניתן לפלח באמצעות אופי הפעילות של השותף ברשת, ועל ידי כך להגדיל את פוטנציאל המכירה של מוצרי המשווק בצורה מיטבית. לצד זאת, השותף מנצל את פעילותו בנכסיו הדיגיטליים בצורה אידיאלית לצורך יצירת הכנסה פסיבית כגורם מתווך בין הקונה למשווק.

היתרון של שיווק שותפים

העובדה כי השימוש בשותף הוא בעל מחיר כלכלי עבור המשווק רק בעת ביצוע עסקה ובגובה עמלה ידועה מראש, הופכת את המסגרת הזו למאוד אטרקטיבית עבור משווקים ויצרנים רבים בארץ ובעולם. כמו כן, העובדה כי הפעלת נכס הדיגיטלי מצדו של השותף כרוך בדרך כלל בהוצאות תפעול זניחות, הופכת את המסגרת הזו לכדאית מאוד גם עבורו.

מהי רשת שותפים

כפי שנאמר לעיל, המסגרת של שיווק שותפים כוללת 4 גורמים. הגורם הרביעי, לצד הקונה, השותף והמוכר, היא רשת שותפים המקשרת בין המוכר לשותף. רשת זו מהווה למעשה גורם מקשר ומקדם בין המוכר לשותף ובדרך זו, מקבלת הרשת המקשרת לידיה עמלה עבור יצירת הגשר בין הפלטפורמה עליה פועל השותף לבין המוכר.
מזה רשת שותפים Affiliate שיווק שותפים כסף באינטרנט הכנסה פסיבית

רשת שותפים מכילה מגוון הצעות שונות של מוכרים מרחבי הרשת המוצגות למול שותפים פוטנציאליים המעוניינים לשווק את ההצעות השונות בעבור עמלה, כל שותף רשאי להגיש מועמדות להצעות שונות דרך רשת השותפים וככה נוצרת האפשרות לסינון השותפים השונים לפי קריטריונים מסוימים שאותם קובעים המוכרים השונים ברשת.

מודל התשלום במסגרת שיווק שותפים

על מנת להבין את המודלים השונים לתשלום במסגרת שיווק שותפים, רצוי להכיר מושג מפתח ששמו ליד. הליד הוא למעשה שיקוף של הרגע שבו עבר הלקוח מהבחנה במודעה להבעת עניין בה על ידי לחיצה עליה והשארת פרטים. הליד הוא האמצעי המאפשר למשווק ליצור קשר עם הלקוח ולהשלים את הרכישה.

מודל תשלום מסוג אחד, יחייב את המוכר בתשלום קבוע ומוגדר מראש עבור כל ליד שיועבר אליו, ללא קשר לשאלה האם אותו לקוח ביצע קניה או לא. מודל תשלום מסוג אחר, קובע כי התשלום עבור הליד יהיה בכפוף למכירת מוצר ללקוח, כאשר גובה התשלום יכול שיהיה קבוע ויכול שיהיה בגובה של אחוז מסוים מעלות המוצר שנמכר.

להלן סוגי המודלים השונים לתשלום בשיטת שיווק שותפים:
• PPL – Pay Per Lead (תשלום פר ליד)
• PPI – Pay Per Install (תשלום פר התקנה של אפליקציה או תוכנה)
• PPV – Pay Per View  (תשלום פר צפייה בדף נחיתה/אתר/פרסומת)
• PPS – Pay Per Sale (תשלום פר מכירה)


יתרונות בשיווק שותפים באמצעות רשת מקשרת

רשת מקשרת מטמיעה בעצמה את הקישור למוצר של המוכר במגוון אתרים פופולריים המאפשרים להטמיע קישורים ובאנרים באתרים שלהם כגון אתרי חדשות, אתרי ספורט או אתרי צרכנות או בקרב אתרים הפונים אליה ומציעים עצמם כשותפים. כך, כאשר אדם גולש באתר של שותף, הוא יבחין בקישור שהוטמע על ידי הרשת המקשרת ובמידה שילחץ עליו, הוא יופנה אל אתרו של המוכר.
גוגל אדסנס GOOGLE ADSENSE פרסומות שיווק אפיליאייט כסף מהאינטרנט

רשת מקשרת היא גורם המספק את הפלטפורמה עבור המוכר ומסייעת לו בהגעה לקהלים רחבים, אולם היא מסייעת גם לשותף ביצירת הכנסה פסיבית. כאשר אדם החפץ להיות שותף ולייצר הכנסה פסיבית מנכסיו הדיגיטליים, באפשרותו לפנות לרשת מקשרת מיוזמתו ולהציע את הנכסים שלו כפלטפורמות להטמעת קישורים המובילים אל המשווקים.

הרשת המקשרת מרוויחה בדרך זו מרחב נוסף ליצירת לידים עבור המשווקים המקבלים ממנה שירות, המשווק מצידו מרוויח חשיפה גבוהה יותר למוצר שלו והשותף זוכה ליצור הכנסה פסיבית ללא צורך בפנייה אינדיבידואלית למספר רב של משווקים על מנת שייכנסו עמו בשותפות שיווק מוצריהם.

החסרונות בשיווק שותפים באמצעות רשת מקשרת

החיסרון העיקרי בפנייה לשיווק שותפים באמצעות רשת מקשרת, היא עמלת התיווך שגוזרת הרשת המקשרת. ביצוע התקשרות ישירה בין המוכר לבין השותף ללא גורם ביניים, מאפשרת להשיא לשני הצדדים רווחים גבוהים יותר מכל מכירה או ליד.

פעמים רבות, מודל התשלום במסגרת עבודה מול רשת מקשרת הוא על בסיס מכירה בפועל. מנגד, בעת התקשרות ישירה בין השותף למשווק, מודל התשלום הנהוג הוא של עמלה עבור מכירה, מה שמאפשר למוכר להוציא כסף עבור שיווק השותפים כתלות ביצירת הכנסה הנובעת ממכירה ולא על בסיס היווצרות ליד בלבד.  

שיווק שותפים ללא רשת מקשרת

ניתן ליצור הכנסה פסיבית במסגרת שיווק שותפים ללא רשת מקשרת, על ידי פנייה ישירה של השותף אל משווקים, יצרנים וחברות לשיווק מוצרים למיניהם. על מנת שהפנייה תניב פרי עבור השותף, עליו לפנות לגורמים מסחריים אשר משווקים מוצרים המזוהים עם הנכס הדיגיטלי שברשותו או התוכן בו הוא עוסק.

כך לדוגמה, אם הנכס הדיגיטלי שבבעלות השותף עוסק בנושא של מזון, מטבע הדברים לא יהיה טעם בפנייה למשווק בתחום של חלקי חילוף לרכב, ויהיה עליו למפות היטב ובצורה אסוציאטיבית סבירה את סוג המשווקים אליהם ראוי לפנות בהצעת שותפות בשיווק מוצרים.

פניה אל השותף מטעם המשווק

פעמים רבות נוצר תהליך שהוא הפוך. כאשר אדם מסוים הוא בעלים של נכס דיגיטלי המעורר עניין בקרב מספר גבוה מאוד של גולשים, קיים סיכוי ממשי שתיערכנה אליו פניות מטעם משווקים שונים, לצורך ניצול הנכס הדיגיטלי שבבעלותו כפלטפורמה אידיאלית לשיווק המוצר שלהם, תוך תשלום עמלה בשיעור מסוים עבור כל מכירה.

אדם אשר מפעיל נכס דיגיטלי מבוקש עד כדי היווצרות מצב של קבלת פניות יזומות מצד משווקים להיכנס עמם בתוכנית שיווק שותפים, יהיה מטבע הדברים בעל כושר מיקוח גבוה יותר מול המשווק בכל הנוגע לגובה העמלה שתועבר לידיו כתוצאה מכל מכירה ועל ידי כך יהיה בידיו ליצור הכנסה פסיבית בשיעור גבוה במיוחד.

זיהוי הקישור בפרסום השותף

בעת פעילות מול משווק מסוים כשותף, יש צורך ביצירת זיהוי ייחודי אשר יהווה אינדיקציה עבור המשווק כי מקור הליד הוא בשותף ולא מקור אחר כגון גלישה אקראית ברשת או הגעה אל המוצר ממקורות פרסום ושיווק נוספים המופעלים על ידי המשווק ברחבי הרשת.

לשם כך, יש צורך ביצירת מנגנון זיהוי ייחודי. דרך אחת ליצירת הזיהוי הוא באמצעות ייחוד הקישור עצמו באמצעים דיגיטליים. דרך נוספת היא באמצעות יצירת קוד קופון המזכה את הקונה בהנחה מסוימת, כאשר הזנת הקוד המסוים מהווה אינדיקציה להגעת הלקוח אל המשווק באמצעות השותף.
שיווק שותפים באמזון amazon associates הכנסה פסיבית מהאינטרנט בעזרת affiliate marketing כסף באמזון מדריך שיווק שותפים

שיווק שותפים – למי זה מתאים

המסגרת של שיווק שותפים היא בעלת פנים רבות והיא מיועדת לכל אדם המעוניין ביצירת הכנסה פסיבית. מידת ההצלחה בייצור הכנסה פסיבית, נגזרת ממספר פרמטרים. פרמטר ראשון הוא איכות הנכסים הדיגיטליים.

אדם נטול נכסים דיגיטליים, יתקשה לייצר אטרקטיביות מול משווקים פוטנציאליים, בעוד שאדם הפועל במגוון פלטפורמות ומחזיק במספר נכסים דיגיטליים, עשוי להצליח יותר ביצירת הקשר בין לקוחות למשווקים.

שיווק שותפים ליוצרי תוכן

אחת הדרכים להפוך את הנכס הדיגיטלי לפלטפורמה לשיווק שותפים, היא על ידי יצירת תוכן מושך ומעניין. ישנם סיפורים רבים אודות אנשים שפתחו בלוג להנאתם, אך ורק לשם שיתוף מתכונים וללא כוונות השאת רווחים מהבלוג, כאשר בחלוף זמן מה הפך נכסם הדיגיטלי, הבלוג במקרה זה, למוקד משיכה של עשרות אלפי גולשים.
כסף באינטרנט אתר תוכן השקעות

אדם בעל נכס דיגיטלי דינמי, הכולל העלאת תוכן באופן תדיר שהוא גם איכותי ברמת הכתיבה הנהוגה בו וגם מעניין ומעשיר, יכול לייצר הכנסה פסיבית מהנכס שלו. כניסת הגולשים אל הנכס שלו מצביעה על כך שהוא מהווה מוקד משיכה ברשת, מה שיאפשר לו לגשת למשא ומתן מול משווק או רשת מקשרת ממקום של חוזק.

שיווק שותפים ללא יצירת תוכן

המסגרת של שיווק שותפים אינה תחומה אך ורק למי שיוצר תוכן במסגרת בלוג או אתר אינטרנט, אולם נקודת הפתיחה של אותו אדם תחייב אותו להשקיע מאמץ ביצירת נוכחות ברשת, אשר חורג מהמושג הכנסה פסיבית. בסופו של דבר, התמריץ העומד בבסיס שיווק השותפים, הוא חשיפה של המשווק לקהל רחב יותר.

יחד עם זאת, שיווק שותפים במודל שותפות מול המשווק לפיו השותפות בהכנסותיו היא רק בכפוף לביצוע רכישה על ידי לקוח שהגיע באמצעות השותף, היא אטרקטיבית עבור המשווק ביחס לכל שותף. למשווק אינטרס להתקשר במסגרת שיווק שותפים גם עם מי שלא זוכה לפופולריות ברשת, היות שהוא מהווה עבורו מעין סוכן מכירות הפועל על בסיס עמלה בלבד.    

מה היקף ההכנסה שניתן לייצר באמצעות שיווק שותפים

יכולת ההשתכרות משיווק שותפים הוא דינמי ואינו מוגבל. ישנם שותפים אשר מצליחים לייצר הכנסה פסיבית של עשרות או מאות שקלים בכל חודש בממוצע, וישנם מי שמצליחים לייצר הכנסה פסיבית פנומנלית של עשרות אלפי שקלים מדי חודש, וזאת אך ורק תוך ניצול נכסיהם הדיגיטליים, ללא קשר למקורות הכנסה נוספים.

שיווק שותפים – איך מתחילים

השלב הראשון אותו על כל אדם לנקוט בעת כניסה לעולם של שיווק שותפים, הוא מיפוי נכון של מצבת הנכסים הדיגיטליים שלו הכוללים את הפרופילים שלו ברשתות החברתיות, אתר האינטרנט או הבלוג אותן הוא מפעיל, וכן מידת הנוכחות הכללית שלו ברשת הנמדדת על פי תנועת גולשים וכמות עוקבים.

לעיתים, יהיה די בפופולריות של השותף ברשתות החברתיות, והיכולת להגיע בלחיצת כפתור לעשרות אלפי עוקבים כדי להפוך אותו לאטרקטיבי בעיני משווקים, ובמקרים אחרים דלות נכסיו הדיגיטליים יאלצו אותו להתמיד ביצירת תוכן שימושי באופן תדיר. לאחר שלב המיפוי, נדרשת פניה יזומה למשווקים של מוצרים בעלי זיקה לתחומי הפעילות של השותף ברשת.

שיווק שותפים באמצעות קידום אורגני

אחת הדרכים להפוך את הנכס הדיגיטלי לאטרקטיבי בעיני משווקים, היא על ידי קידומו ברשת בצורה אורגנית, כאשר האינדיקציה לקידומו של האתר או הבלוג, היא הופעתו במיקום גבוה ברשימת תוצאות החיפוש בגוגל, וזאת ביחס למילות חיפוש בתחום הדעת של הנכס הדיגיטלי.

איך לקדם את האתר באופן אורגני

על מנת לקדם את אתר האינטרנט או הבלוג למיקום גבוה ברשימת התוצאות של גוגל, ובהמשך להפוך אותו למקור הכנסה פסיבית, על השותף להפעילם ולהזין אותם בתוכן איכותי באופן תדיר וכמעט יום יומי. רצוי לבחור תחום שבו עוסק האתר או הבלוג, ולשזור בכלל מאמרי התוכן המועלים לאתר מילות מפתח הסובבות את תחום זה.


כך לדוגמה, במידה שמדובר בבלוג העוסק בסקירות של טלפונים סלולריים ומחשבים, רצוי לשבץ מילות מפתח מתחום הסלולר לרבות שמות של יצרני טלפונים חכמים או שמות של דגמי טלפונים. קידום אורגני דורש אורך רוח וסבלנות, תוך שמירה על מתח פעילות תדיר, ואת התוצאות בנוכחות האתר ברשימת התוצאות בגוגל, ניתן יהיה לראות רק לאחר מספר חודשים.

ניצול הקידום האורגני ליצירת התקשרויות עם משווקים

לאחר התקדמות האתר או הבלוג למיקום גבוה ברשימת התוצאות של גוגל, תהיה בידי בעל הבלוג אינדיקציה לפופולריות לה הוא זוכה ברחבי הרשת. אינדיקציה זו תשמש אותו בעת שהוא פונה למשווקי מוצרים בתחום העיסוק של האתר או הבלוג שלו, לצורך התקשרות במסגרת של שיווק שותפים אשר תייצר עבורו מקור הכנסה פסיבית.

 

דרכים לייצור הכנסה פסיבית בשיטת שיווק שותפים:

שיווק שותפים באמצעות קידום ממומן

לצד האפשרות ליצור נוכחות ברשת באמצעות קידום אורגני, ניתן למצב את האתר או הבלוג במקום גבוה ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל, וזאת על ידי תשלום לגוגל עבור הצגת מודעה בדמות תוצאת חיפוש. לצד תוצאה זו יצוין על ידי גוגל כי מדובר במודעה ממומנת.

ניתן לבחור את מידת החשיפה של האתר או הבלוג בפני הגולשים, כאשר עלות קמפיין קידום ממומן נגזר ממידת החשיפה של המודעה. היתרון בקידום ממומן, הוא ביכולת ליצור תנועת גולשים בשלביה הראשונית של פעילות הנכס הדיגיטלי, עד להפיכתו לפופולרי דיו והפיכתו למקור הכנסה פסיבית.  

שיווק שותפים באמצעות בלוג
אדם המפעיל אתר אינטרנט בתחום מסוים, יכול להפוך את האתר לפלטפורמה עבור משווקים ולהשכיר הלכה למעשה שטחים מהאתר לצורך תליית מודעות וירטואליות ושתילת באנרים פרסומיים. את התשלום עבור השותפות ניתן לגבות כעמלה עבור כל מכירה ללקוח שהגיע אל המשווק דרך האתר או עבור כל ליד.

בלוג הוא דרך מצוינת למשיכת משווקים להתקשרות במסגרת של שיווק שותפים. בלוג מהווה מוקד משיכה של גולשים המחפשים מענה בתחום בו עוסק הבלוג באופן ספציפי. מסיבה זו, בלוג אשר עוסק בסקירת טלפונים ניידים, הוא פלטפורמה אידיאלית לשיווק שותפים על ידי הטמעת פרסומות של עסקים למכירת טלפונים ניידים או אביזרים בתחום הסלולר.

ניהול בלוג בתחום המושך עניין בקרב כמות גדולה של גולשים, ועדכונו בתוכן מעניין ומושך באופן תדיר, עשוי להוות מקור מצוין של הכנסה פסיבית. זאת במסגרת הטמעת מודעות לצד כל מאמר, או לחילופין על ידי המלצה גלויה של השותף במוצר של המשווק והפנייה אל המוצר באמצעות קישור מובנה בטקסט המופיע במאמר.

שיווק שותפים באמצעות דף פייסבוק
היתרון הגדול בפעילות בפייסבוק, היא בעצם האפשרות של השותף להציג באופן אובייקטיבי וגלוי לעיני כל את מידת הפופולריות לה הוא זוכה ברשת. עמוד פייסבוק אשר נהנה מאלפי או עשרות אלפי לייקים, הוא נכס דיגיטלי בעל עוצמה רבה לצורך ייצור הכנסה פסיבית. ניתן לפרסם את המוצר של המשווק במסגרת פוסט הכולל מלל בלבד או פוסט הכולל גם תמונה.

שיווק שותפים בקבוצות פייסבוק
ניתן למצוא כיום בפייסבוק קהילות רבות בתחומים שונים ומגוונים אשר פועלות במסגרת קבוצות דיון המונות מאות, אלפי, עשרות אלפי ולעיתים גם מאות אלפי חברים וחברות. שיווק שותפים בקבוצות פייסבוק, מאפשר יצירת הכנסה פסיבית בצורה קלה ונוחה, כל עוד הוא נעשה בהתאם לכללי הפרסום הנהוגים בכל קבוצה.

שיווק שותפים באמצעות עמוד אינסטגרם
אחד התחומים בהם בולטת יותר מכל האפשרות לייצר הכנסה פסיבית במסגרת של שיווק שותפים, היא רשת האינסטגרם. רשת זו פועלת על בסיס של עוקבים ונעקבים. לכל פרופיל אפשרות לעקוב אחר משתמשים אחרים ולראות את התוכן המפורסם על ידם, אולם את התוכן המפורסם על ידו ברשת יזכו לראות רק מי שעוקבים אחריו.

מסיבה זו, מי שצובר לאורך שנות פעילותו באינסטגרם כמות גבוהה של עוקבים, יכול להפוך לשותף של חברות מסחריות במגוון תחומים במסגרת שיווק שותפים, ולשלשל לכיסו סכומי כסף גבוהים מאוד במסגרת הכנסה פסיבית. פעמים רבות האופן בו משולמת העמלה על פרסום באינסטגרם היא על ידי מתן קוד קופון מטעם השותף אשר מסייעת בזיהויו בעת ביצוע מכירה.

שיווק שותפים באמצעות עמוד טיקטוק
רשת חברתית נוספת אשר הפכה לפופולרית מאוד בשנים האחרונות היא רשת הטיקטוק. בדומה לאינסטגרם, גם רשת זו מאפשרת למי שזוכה לפופולריות גבוהה ולמספר עוקבים רב, להפוך לכתובת אטרקטיבית עבור משווקים רבים ולייצר לעצמו מקור הכנסה פסיבית.

שיווק שותפים באמצעות ערוץ יוטיוב
ערוץ יוטיוב מצליח הוא דוגמה לנכס דיגיטלי נוסף אשר מאפשר לייצר הכנסה פסיבית. מפעילי ערוצים הנהנים מקהל רחב של צופים ומספר רב של משתמשים אשר רשומים לערוץ היוטיוב שלהם, יכולים למנף את הפופולריות שלהם ולהעלות סרטונים הכוללים הסבר על המוצר והמלצה לגולשים לרכוש אותו.


ניתן להטמיע קישור מזוהה בגוף הסרטון עצמו, כפי שמאפשרת המערכת של יוטיוב. כמו כן, ניתן לציין את הקישור בתיאור הסרטון וניתן גם לייצר את זיהוי הקישור בין השותף למשווק לצורך תשלום עמלה, על ידי מתן קוד קופון.

ערוץ היוטיוב של ג’ון אלגורט: https://www.youtube.com/channel/UCgA6vl4M3aBFkW5VZSKVQSA

שיווק שותפים באמצעות הדואר האלקטרוני
דרך נוספת לייצר הכנסה פסיבית היא על ידי שיווק שותפים באמצעות רשימות תפוצה במייל. ניתן לעשות זאת באמצעות יצירת ניוזלטר מעניין בתחום מסוים, כאשר בתוכן הניוזלטר עצמו או בגוף המייל, תופיע המלצה על המוצר של המשווק. ניתן להטמיע קישור אל דף הרכישה של המוצר, או לחילופין קישור כללי לאתר של המשווק וזאת לצד ציון קוד קופון, בהתאם להסכם מול המשווק.

שיווק שותפים במסגרת גוגל אדסנס
גוגל אדסנס היא למעשה רשת מקשרת אשר משכירה מבעל האתר או הבלוג, שטחים בדפי האינטרנט שלו לשם הטמעת מודעות. על ידי כך, מאפשרת גוגל אדסנס לבעל האתר לייצר הכנסה פסיבית במקרה של הגעת לקוחות אל המשווקים, וזאת באמצעות הופעת המודעות על שטחי הפרסום באתר.
מחשבון אדסנס Adsense גוגל כסף באינטרנט כסף מהאינטרנט רווחים חישוב הכנסה מגוגל פרסום google אתר תוכן נכס דיגיטלי

שיווק שותפים באמצעות הוואטסאפ
הוואטסאפ אמנם עשוי להיתפס באפליקציה להעברת מסרים בלבד, אולם מדובר בנכס דיגיטלי לכל דבר, אשר יש לו את היכולת לייצר הכנסה פסיבית. ניתן לעשות זאת על ידי חברות בקבוצות שונות בעלות מספר רב של משתתפים, תוך העלאת המלצה קצרה בכתב על המוצר של המשווק, בתוספת קישור או קוד קופון אשר יאפשרו לזהות את השותף בעת מכירה.

שיווק שותפים בשיטת הקונסיגנציה
אחת הדוגמאות הקדומות לשיווק שותפים, עוד טרם עידן האינטרנט, היא שיווק בשיטת הקונסיגנציה. על פי שיטה זו, יצרן של מוצר מסוים, נעזר בשותף שהינו בעל פלטפורמה לשיווק מוצרים כגון חנות וירטואלית או פרופיל באתר איביי.

בעל הפלטפורמה מבצע למעשה עבור היצרן את עבודת השיווק, המכירה והמשלוח של המוצר אל הלקוח שרכש אותו, והיצרן מקבל אחוז מסוים מהמכירה, בעוד שיתרת הסכום נשארת בכיסו של בעל הפלטפורמה. זוהי דרך נוספת להיכנס למסגרת של שיווק שותפים, אולם דרך זו מצריכה פעילות בהיקף גדול יותר מצד בעל הפלטפורמה ואחריות בלעדית על הקשר מול הלקוח.

שיווק שותפים – מהלך שדורש סבלנות

המסגרת של שיווק שותפים היא אמצעי נהדר ליצירת הכנסה פסיבית, אולם היא דורשת סבלנות והתמדה. לעיתים יחלוף זמן רב עד ליצירת ההכנסה הראשונה, אולם בשל הפוטנציאל האדיר של הרכישות המבוצעות באמצעות הרשת והצורך הגובר של משווקים בפלטפורמות שיווק מגוונות, מדובר באפיק בעל סיכויים טובים להפוך למקור פרנסה נוסף.

שיווק שותפים – לייצר הכנסה פסיבית מבלי לצאת מהבית

בעולם של היום, יצירת הכנסה היא אפשרית גם מבלי לצאת מהבית. די במתן מבט חטוף באנשים היושבים במסעדה, צועדים ברחוב או ממתינים בתחנות אוטובוס, על מנת להבחין בחיבור העמוק של כל אדם עם האינטרנט והרשתות החברתיות. הדרך הטובה לנצל את המציאות הזו לצורך יצירת הכנסה פסיבית, היא על ידי יצירת מסגרת של שיווק שותפים.

שיטת שיווק שותפים בנכסים הדיגיטליים של Investa

הסוכנות שלנו יוצרת קשר עם כל לקוח באופן אישי ומחברת בינו לבין תוכניות שותפים ורשתות מקשרות שונות, לאחר מכן הסוכנות מטמיעה את קישורי השותף הייחודיים של הלקוח שדרכם הוא יוכל להרוויח מכל מכירה/צפייה וכו ברחבי הנכסים הדיגיטליים השונים שאותם הוא רכש.

אנו מתמחים בקידום אתרים ויוצרים מאמרים איכותיים ייעודיים לכל מוצר או שירות שאותם הלקוח מוכר בנכסים הדיגיטליים שבבעלותו, בשיטה זו הלקוח מקבל חשיפה לאתר ולמאמרים השונים ממנוע החיפוש של גוגל ובעזרת שיטות שיווק שונות.

מסך התנועה שהבעל הנכס מקבל מהמאמרים השונים כל מבקר שיקליק על קישור/מודעה או שיבצע מכירה בעל הנכס ירוויח עמלה. בעזרת הרשת המקשרת של גוגל אדסנס או רשת אלטרנטיבית אחרת בעלי הנכסים שלנו יוכלו בנוסף להרוויח מצפייה במודעות השונות שיופיעו בנכסים שלהם גם במידה והמבקרים לא ביצעו פעולה אקטיבית בפועל לצורך יצירת הכנסה פסיבית יציבה וקבועה שגדלה עם הזמן ככל שהאתר משתבח.

רוצים להקים עסק דיגיטלי עוד היום?
הרשמו כאן בטופס למטה למידע נוסף